INTERNAT GRUPA III

Witajcie kochane!

Dziś kolejny list z tych, które pomogą nam przetrwać ten trudny czas. Myślę, że tęsknicie za porannymi pobudkami i za wyjściem do szkoły. Mnie samej brakuje tych porannych słów:  ,, dzień dobry, śniadanie”. Muszę zwrócić Wam uwagę, jak ważne jest w naszym życiu codziennym dbanie o zdrowie psychiczne. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) zdrowie psychiczne jest stanem, na który składają się trzy aspekty: dobra kondycja zdrowotna, poczucie komfortu psychicznego oraz utrzymywanie prawidłowych relacji społecznych. W obecnych realiach na pewno macie wrażenie, że zostało Wam to poniekąd odebrane.  Otóż pragnę być dla Was wsparciem. Jak dbać o utrzymanie zdrowia psychicznego?

1. Prawidłowe odżywianie  ma niemały wpływ zarówno na kondycję fizyczną,  jak i psychiczną. Codzienne dostarczanie odpowiednich ilości witamin.  Ważne jest co,  jak i kiedy  jemy. Regularność posiłków ma wpływ na  prawidłowy rozwój każdego człowieka.

-Moje drogie nie czekolada, wafelki, cukierki , ale jabłuszko, marchewka, jogurcik.  Tu mam na myśli przekąski ale bardzo istotnym jest to,  żebyście nie zaniedbywały śniadań.

2. Regularne ćwiczenia pozwalają pozbyć się napięcia, redukują stres oraz zmniejszają uczucie irytacji i podenerwowania.

–  Dziewczęta na propozycję ćwiczeń od nauczycieli wychowania fizycznego nie uśmiechajcie się, tylko:  zabieramy się na poważnie za proponowane ćwiczenia.

Może  wspólnie opracujemy- czas ćwiczeń. Z pewnością każdej z nas się to przyda. Czekam na propozycje!!!?

3. Bardzo ważna jest długość snu. Brak lub niedostateczna ilość snu drastycznie obniża szanse na prawidłowe zdrowie psychiczne, gdyż znacząco osłabia koncentrację. Mogą być również powodem złego samopoczucia i łatwiejszego wpadania w zły nastrój.

– Kochane nie siedzimy  do późnych godzin nocnych, a staramy się zadbać o to, żeby rano nasz umysł funkcjonował prawidłowo.

4. Ostatnie , o którym chciałam napisać to jakże ograniczone w tej chwili  kontakty społeczne. Sprzyjają one  zarówno zdrowiu psychicznemu, jak i fizycznemu. Dzieje się tak dlatego, że chronią nas one przed samotnością i stresem, dają poczucie kompetencji i przynależności, przynoszą radość.

– Moje drogie nie zamykajcie się, na aktywność w grupie (mam tu na myśli naszą grupę  ,,2 piętro żeński” ) . Uczestniczcie w naszych ,,pogaduchach” pozwoli nam wszystkim w dalszym ciągu budować więź, którą już nawiązałyśmy. Mnie jest łatwiej przezwyciężyć w ten sposób  tęsknotę za Wami.  Ostatnio, gdy rozmawiałyśmy mogłam sobie wyobrazić, że jesteśmy razem na pięterku i rozdmuchuję Wasze małe-wielkie problemy.

Podsumowując dziewczęta:

1.Wstajemy rano!

– obowiązkowa toaleta poranna, ubieramy się jak do szkoły (piżama odpoczywa razem z pościelą),  jemy śniadanko, spełniamy obowiązek szkolny ( liczę na 100% frekwencję!),

2.Po obiedzie!                                                                                                       – pielęgnujemy stosunki interpersonalne, odrabiamy zadania, korespondujemy ze sobą, dbamy o aktywność fizyczną,

3. Wieczorem!                                                                                                      – obowiązkowa toaleta,  pielęgnujemy kontakt między sobą,

4. Noc (po 22:00)!                                                                                              – świadome  punktu 1  staramy się wyciszyć- usnąć.

Ściskam Was cieplutko.

Wasza Pani Wiola.