INFORMATYKA 1 ALO, 1CLO, 1 BLO, 1 DLO, 1 AT, 1 BT, 1 CT, 1DT, 1 ET, 1 FT, 1 A BS, 1 B BS

Temat: Responsywna strona- co to takiego?

Responsywna strona internetowa to wolne tłumaczenie Responsive Web Design (czyli RWD). Inne nazwy to strony kafelkowe, mobilne. To strona, która dostosowuje się do rozmiaru wyświetlacza (czyli odpowiada szybko na jego potrzeby) i dobrze prezentuje treść strony www.Obsługa responsywności strony odbywa się przy użyciu media queries na stronie www. Rozpoznają rozdzielczość przeglądarki i pokazują w niej właściwy arkusz stylu. Dzięki temu strona responsywna wygląda dobrze na każdym ekranie. Jeśli nie masz pewności, czy jakaś strona jest responsywna, wystarczy, że wejdziesz na nią korzystając ze martphone’a lub tabletu.

Po niedawnej „rewolucji mobilnej” Google’a ten trend staje się standardem tworzenia stron internetowych. Między innymi dlatego projektowanie stron internetowych się zmienia. Teraz zaczyna się często od stworzenia wersji mobilnej, a nie – jak do tej pory – wersji na komputery. Jeszcze trzy lata temu takie podejście uważało za fanaberię. Obecnie staje się ono standardem. Jednym z wyznaczników strony internetowej jest jej responsywność.

RWD podwyższa dostępność strony www i ułatwia użytkownikom korzystanie z niej. Dzięki takiemu podejściu w projektowaniu stron internetowych można szybciej łatwiej znajduję informacje. Nie musimy włączać komputera. Wystarczy, że wyciągnę telefon i mam to, czego szukam – zaprezentowane na stronach, które dobrze wyświetlają się na smartphone’ie. Strona responsywna pomaga w pozycjonowaniu. Potwierdza to Google.

Projektowanie stron www – rodzaje witryn internetowych.

STRONA WIZYTÓWKOWA to witryna, która ma prezentować wizerunek marki – osoby lub firmy. Zazwyczaj składa się z kilku podstawowych zakładek, np. strona główna, o firmie, oferta, galeria oraz kontakt. Często ma także charakterystyczny slider ze zdjęciami, formularz kontaktowy, mapkę i wtyczki do mediów społecznościowych. Może mieć również dostęp do panelu edycji treści. Chodzi przede wszystkim o to, by była możliwie jak najprostsza i nie stwarzała żadnych problemów w kwestii nawigacji.

STRONA PRODUKTOWA tego typu witryna to przede wszystkim katalog produktów dostępnych w asortymencie firmy. To właśnie wokół niego skupia się cała architektura www. Projektowanie stron internetowych produktowych opiera się na czytelnym i przejrzystym przedstawieniu oferty, a nie na sprzedaży produktów. Podstrony produktowe uzupełnione są wysokiej jakości zdjęciami oraz opisami, dzięki czemu użytkownik może szczegółowo zapoznać się z każdym z prezentowanych artykułów.

STRONA INFORMACYJNA najczęściej tworzona jest dla firm oraz instytucji i skoncentrowana na publikowaniu aktualności. Dotyczą one zwykle profilu działalności lub newsów. To wszystko w celu promowania firmy/instytucji, dlatego na stronie informacyjnej znajdziemy bardzo wiele wzmianek dotyczących historii, przyświecających wartości, sposobu działania, realizowanych prac, planów na przyszłość itp. Na tego typu witrynach nie może zabraknąć również galerii zdjęć.

SKLEP INTERNETOWY jest on rozbudowaną platformą sprzedażową z dostępem do panelu zarządzania treścią, produktami, zamówieniami oraz wysyłką, a także innymi procesami sprzedaży internetowej. Posiada także funkcjonalność umożliwiającą przyjmowanie płatności online. Sklep internetowy to skomplikowany rodzaj witryny, który wymaga dużego nakładu pracy przy tworzeniu odpowiedniej architektury informacji i struktury logicznej, a także w trakcie późniejszej optymalizacji.

BLOG może być częścią istniejącej witryny internetowej lub zupełnie nową stroną www. Tworzenie blogów dla firm, czy też marek osobistych jest coraz częstszą praktyką ze względu na fakt, że dodatkowe treści wpływają pozytywnie na pozycjonowanie strony. Nasza agencja wykonuje blogi ekspercie, firmowe, dla osób prywatnych itp. Użytkownik może samodzielnie, w bardzo intuicyjny sposób dodawać tu nowe treści przez CMS – zarówno artykuły poradnikowe czy też aktualizacje dotyczące firmy.

ROZBUDOWANA STRONA FIRMOWA łączy funkcjonalności strony wizytówkowej, produktowej, informacyjnej, a nierzadko również bloga. To wielozakładkowa witryna z panelem CMS. Jest bardzo dobrą opcją dla firm, które mają bogatą ofertę i zależy im na jej przejrzystym przedstawieniu. Ten rodzaj strony www pozwala na umieszczenie wielu szczegółów o produktach oraz usługach. Oprócz podstawowych elementów, często wyposażona jest w strony produktowe, kilka wersji językowych, niezwykle rozbudowane menu, portfolio itp.

ONE PAGE w tym przypadku mamy do czynienia z witryną, składającą się tylko z jednej strony, która dzieli się na kilka różnych części, ale nie posiada dodatkowych podstron. Porusza się po niej scrollując, a widoczne na górze menu pomaga jedynie w nawigacji, ponieważ przyciskając konkretny przycisk zostajemy przeniesieni do danego miejsca na stronie. One page jest bardzo prosty w obsłudze – zarówno od strony zaplecza, a także od strony użytkownika. Sprawdzi się jako strona produktowa, portfolio, a także wizytówka firmy.

LANDING PAGE jest to rodzaj strony tworzony najczęściej pod kampanię reklamową. Ma on na celu promowanie produktu i składa się z jednej, prostej i bardzo przejrzystej strony (podobnie jak one page). Znajdziemy tam informacje dotyczące owego produktu, a także akcji promocyjnej. Kluczowym elementem jest również formularz zgłoszeniowy oraz zwracający na siebie uwagę przycisk CTA, który ma za zadanie wykonać akcję zamierzoną przez autora strony. Najczęściej widnieje więc na nim napis „Kup teraz”