Internat

Witajcie! Dzisiaj coś dla naszych maturzystów:
Trening mózgu – wizualizacja
Trening mózgu za pomocą wizualizacji jest ważny w koncentracji uwagi. Wizualizacja pobudza pracę lewej i prawej półkuli mózgu, co pomaga szybciej myśleć i zapamiętywać. Do treningu mózgu za pomocą wizualizacji służą odpowiednie ćwiczenia.
Z pewnością każdemu z was zdarzyło się wyobrażać sobie rzeczy lub sytuacje, które już się wydarzyły lub które są wytworem wyobraźni. To jest właśnie trening wyobraźni, który ćwiczy mózg. W treningu mózgu za pomocą wizualizacji nie chodzi o to, aby wyobrażać sobie cokolwiek, ale żeby tworzyć wizualizacje według instrukcji ćwiczenia.
Zasady treningu mózgu za pomocą wizualizacji
Trening mózgu za pomocą wizualizacji przebiega według określonych zasad. Poznaj te zasady i stosuj się do nich za każdym razem, gdy trenujesz mózg za pomocą wizualizacji.
• zawsze gdy ćwiczysz mózg za pomocą wizualizacji powinieneś mieć zamknięte oczy
• trenuj wizualizację w pozycji siedzącej lub stojącej – te pozycje aktywują mózg do większej aktywności
• wyobrażaj sobie kolorowe i przyjemne obrazy, aby trening mózgu sprawiał ci przyjemność i wprawiał w dobry humor
• trenuj mózg często (codziennie lub co drugi dzień) ale krótko – 2-3 minuty

Trening mózgu za pomocą wizualizacji – przykłady ćwiczeń
Ćwiczenie 1: Mózg
• Usiądź wygodnie, dłonie swobodnie połóż na udach.
• Skieruj swoją uwagę na oddech i zacznij głęboko oddychać.
• Następnie zamknij oczy i wyobraź sobie własny mózg – możesz nadać mu swój ulubiony kolor lub kolory.
• Patrz na mózg w swojej wyobraźni. Przyjrzyj się, z jakich elementów się składa. Obejrzyj go z lewej i prawej strony. Patrz na niego od góry i od dołu. Obracaj go w swojej wyobraźni dowolną ilość razy i w dowolnym kierunku. Powiększaj swój mózg do gigantycznych rozmiarów, a następnie pomniejszaj go aż stanie się ledwie zauważalną kropką. Następnie przywróć mu normalną wielkość.
• Twój mózg rozdziela szczelina, która łączy lewą i prawą stronę mózgu. Zobacz ten pomost – nazywa się on spoidłem wielkim. Kieruj swoją uwagę na początek i koniec tej szczeliny, która łączy obie strony mózgu. Następnie zobacz lewą i prawą półkulę swojego mózgu. Przyjrzyj się im dokładnie.
• Pozostań z tym obrazem w wyobraźni jeszcze przez chwilę.
• Ponownie skoncentruj uwagę na swoim oddechu i uspokój go.
• Następnie powoli otwórz oczy.
Jutro następne ćwiczenie. CDN