Temat: WYPRZEDZENIE ZAPŁONU W TRANZYSTOROWYM UKŁADZIE ZAPŁONOWYM..
Tyrystorowe układy zapłonowe
– Gromadzą energię w kondensatorze, posiadają układ
podwyższający napięcie ( przetwornica tranzystorowa).
– Zadaniem układu jest wytworzenie impulsu zdolnego do
włączenia tyrystora w odpowiednim momencie położenia
wału korbowego.
– Wartość napięcia wtórnego oraz energia iskry pozostają
praktycznie niezależne od prędkości obrotowej.
Na podstawie danych z czujników określany jest optymalny kąt wyprzedzenia zapłonu (wytworzenie iskry).
Wewnątrz modułu znajdują się układy scalone, które
przetwarzają sygnały z czujników i określają czas zwarcia
cewki (cewek) i realizuje zapłon we właściwym momencie.
Mapa zapłonu
– W pamięci mikroprocesora zapisana jest mapa
(charakterystyka kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji
prędkości obrotowej i obciążenia)
– W czasie jazdy sygnały docierają do urządzenia
sterującego, które w oparciu o mapę dobieranych wartości
chwilowego wyprzedzania zapłonu.
– W sytuacji zaniku niezbędnych sygnałów urządzenie
wykorzystuje program awaryjny (ustala wartość
wyprzedzenia zapłonu.
Książka – 2 (wersja elektroniczna) Od strony 78
Sporządź notatkę w zeszycie.
Proszę zrobić zdjęcie (np. telefonem) NOTATKI w zeszycie i przesłać na pocztę podaną w zakładce KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI .
Termin przesłania. 22.12.2021
PROSZĘ O KORZYSTANIE Z PODRĘCZNIKA (obowiązkowy) ORAZ MATERIAŁÓW Z KSIĄŻKI W WERSJI ELEKTRONICZNEJ (do pobrania) ORAZ INNYCH DOSTĘPNYCH ŹRÓDEŁ.